wtorek, 22 kwietnia 2008

22 kwietnia 2008 r. Kwalifikacja

21 kwietnia 2008 roku wyjechałam ze szpitala w Gdańsku na kwalifikacje do przeszczepu płuc w Wiedniu. Wiozłam ze sobą kilka litrów tlenu. Tlenu, który trzeba wyliczyć na każdą minutę jazdy. Wylicza się go w zależności od przepływu jaki jest mi potrzebny. Z każdym dniem potrzebowałam go coraz więcej.





Butla tlenowa


Czas jazdy wydłużał się. Roboty drogowe. Późny wieczór.
W myślach ciągle rozmawiam z Bogiem. Mówię Mu: „Panie Boże, chcę przywieźć słońce i nadzieję do Gdańska. Za dużo osób odeszło. Ludzie muszą wiedzieć wiedzieć, że warto nas (czyli chorych na mukowiscydozę) ratować.” Objazd przez Wadowice. Myślę sobie „Dobry znak! Niebo jest
z nami. Miło by było zjeść kremówkę:) – ale pora nie ta”.

Just belive Just breathe.....(song)



Jestem z Dr Pogorzelskim na telefonie informuję, że dojeżdżamy. Zajechaliśmy do Rabki ok. 23.00. Musiałam wysiąśćz samochodu. Wyczyn. Jestem załamana i wciekła. Cała sina z walącym sercem idę do Doktora, który od razu podłącza mi tlen z nowej butli. Przyszły do mnie pielęgniarki (siostra Lidka
i siostra Wiera), które dobrze mnie pamiętały z okresu pół roku wcześniej, kiedy leczyłam się u nich w wakacje. Dla nich szok, jak szybko choroba się posunęła. Podały mi kroplówkę
z Aminofilny. Zaparzyły mi herbatę. Pomogły z butlami. Doktor pobiegł przynieść klucz do przekręcania reduktorów. Skąd miałyśmy z mamą wiedzieć, że tak się obsługuje butle tlenowe?
Miałam jedynie doświadczenie
z koncentratorami na zasilanie prądem. Szybko się uczymy. Pakujmy się do samochodu.
              

 reduktor

22.04.2008.Vienna.

Nie dam rady przejść nawet dwóch kroków. Przywożą mi wózek pod samochód. Wjeżdżam do góry. Tam dostaje tlen z ambulansu od Schwester Agnes – Polki. Pociesza nas. Mówi: ”będzie dobrze”. Lekarze nie mają żadnych wątpliwości. Podpisuję zgodę. Podaję wszystkie numery telefonów kontaktowych. Wchodzę na listę oczekujących.

Kiedy pierwszy raz obudziłam się po operacji – pamiętałam tylko ten moment. Jakby całe pół roku oczekiwania zostało wymazane
z pamięci…

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz